Bez dwóch zdań kampanie reklamowe należy planować. Najpierw należy zastanowić się nad tym, jaka strategia zadziałałaby na konkretną firmę, a później trzeba omówić to, jak tu wcielić ją w życie i jak najlepiej zastosować. Jest na to parę metod. Sposób planowania musi być też dostosowany do typu narzędzi reklamowych.
Jeżeli więc to słodkie upominki jako forma marketingu mają być zastosowane, w pierwszej kolejności wypadałoby znaleźć firmę, która będzie w stanie odpowiednio je wyprodukować, dbając nawet o najmniejszy ich szczegół. A czy warto postawić właśnie na tę formę promowania biznesu? Czy na słodyczach reklamowych dalej można jeszcze coś zyskać? W końcu firmy korzystają z nich od lat, a na przestrzeni czasu powstało dla nich wiele alternatywnych narzędzi reklamowych. Mimo tego w niepozornych słodyczach – jak cukierki czy lizaki reklamowe – wciąż kryje się olbrzymia moc, którą niemalże każdy przedsiębiorca jest w stanie wykorzystać do osiągania własnych celów.
A bez trudu dałoby się wyróżnić przynajmniej kilkanaście znaczących zalet słodyczy reklamowych. Najważniejsza z nich tyczy się smaku słodkich przekąsek. One po prostu każdemu smakują! Wszyscy je lubią, a to znaczy, że dosłownie wszyscy mają z nimi przyjemne skojarzenia. Sięgając po najprostsze nawet słodycze reklamowe, czyli chociażby te występujące pod postacią tradycyjnych mlecznych krówek, każdy człowiek automatycznie poczuje się lepiej. Przypomni sobie miłe chwile z dzieciństwa. Czując słodki smak w buzi, natychmiastowej poprawie ulegnie jego samopoczucie. To z kolei sprawi, że podświadomie zacznie wiązać daną firmę z samymi przyjemnymi uczuciami i miłymi chwilami. Pewne sentymenty można świetnie wykorzystać właśnie w marketingu, o ile zna się ich potencjał. Z jakiegoś też powodu po tego rodzaju narzędzia reklamowe w większości przypadków sięgają teraz młodzi przedsiębiorcy. Dla nich drogie wyroby są po prostu niedostępne.
Muszą więc szukać tańszych alternatyw i w taki oto sposób natykają się na cukierki z nadrukiem logo. A pomimo tego, iż ich cena nie jest wysoka, potrafią one działać niemalże tak samo dobrze jak znacznie droższe od nich wyroby reklamowe. Produkcja jednej sztuki cukierka to na ogół koszt jakichś kilkunastu czy maksymalnie kilkudziesięciu groszy.